ימי מפעל הפייס… או "כשאמא באה הנה יפה וצעירה…"

מכירים את הימים המיוחדים האלה שדברים "הזויים" שלא ציפיתם קורים. אתם אומרים לעצמכם, זכינו. זה היום למלא פייס, לרוץ ללוטו-טוטו. אז, השבוע היה לנו יום שכזה. שמעו סיפור
במסגרת חיפוש אחר תצלומים לספר שאנחנו מפיקים. למען שימוש הוגן בתצלומים וחומרים אחרים אנחנו מחפשים את הצלמים או היוצרים של החומר ומבקשים אישור לשימוש הוגן של זכויות יוצרים.
אנחנו מחפשים תמונה לכתבה המספרת את סיפורה של הזמרת אופירה גלוסקא והשיר "כשאמא באה הנה.." הלא הוא "חורשת האקליפטוס של נעמי שמר.
אופירה הביאה לנו עטיפות תקליטים משגעות מתוכנית ה- 21 של להקת הנח"ל. נו.. עכשיו צריך לחפש את המעצבים של עטיפת התקליט, לחפש את הצלם, לחפש את מי שהפיק את התקליט כדי לבקש אישור להשתמש בתמונות.
החיפוש הראשון היה אחר חברת "התקליט בע"מ". בדפי זהב יש טלפון ועמוד לחברה. אני מצלצלת עונה לי איש בזהירות רבה. "מי מחפש את חברת התקליט?" חשב שאני מהמוסדות שלא נחמד לקבל מהם טלפון. אני מסבירה ובקולי חיוך רחב כדי שישמע שאני ידידותי למשתמש. הארכיון מחפש את המפקי התקליט לצורך קבלת אישור לזכויות יוצרים וכו'. תשמעו החברה עדין פעילה. דב זעירא גר היום בדיור מוגן בכפר סבא איש בן 85. בנו ניצן זעירא מפיק של חברת התקליטים "נענע דיסק". דב נזכר שבצעירותו היה מתאמן באתלטיקה במגרש הפועל. אני שואלת : "בטח, המאמן שלך היה מגלי?" הוא מתפלא. אני מזכירה לו שאני מהארכיון….. מייד החלפנו זכרונות על פתח תקוה משנים של פעם.
החיפוש השני היה אחר הצלם. באחת העטיפות היה כתוב: "צילומים: אבישי רייכס". שוב 144 מספק לי מספר טלפון. אני מצלצלת עונה לי גבר גם הוא מאזין בחשדנות גדולה לסיפור שלי. הוא עדין לא אומר שהוא הצלם אבל אני מבינה מהשיחה שהכן הוא האיש. איזה בינגו!! כמובן שהוא ישמח לתת לנו אישור לשימוש.

להקת הנח"ל בתוכניתה ה- 21, צלם אבישי רייכס

להקת הנח"ל בתוכניתה ה- 21, צלם אבישי רייכס


חכו, זה לא נגמר. בינתיים בעודי עושה את הטלפונים, יעל שהם (המתנדבת שלנו שכתבה את הכל הכתבות שיהוו את הספר שאנחנו מפיקים) קוראת שאת הגרפיקה לעטיפת התקליט עשה משרד א. א. שוורץ. משהו מזכיר לה, רגע רגע היא קוראת אורה ואריה שוורץ הם חברים טובים שלה ושל חיימק'ה ז"ל (בעלה) עוד מזמן השייטת. נו מה אתם חושבים שקרה. מייד טלפון לאורה. מייד רצים זכרונות מזמן השיטת מעלליהם של צמד חמד חיימק'ה ואריה הידוע בכינוי "מתוקה".
אז תגידו לי אתם. נכון יום של "מפעל הפיס" עכשיו אני יושבת ומחכה שאראלה תתקשר.

אודות הארכיון לתולדות פתח תקוה ע"ש עודד ירקוני

הארכיון לתולדות פתח תקוה ע"ש עודד ירקוני אוסף ואוצר חומרי תיעוד משנות ה- 60 של המאה ה- 19 ועד היום. הוא כולל ארכיון מנהלי של פתח תקוה, ארכיונים פרטיים של מוסדות וארגונים הקשורים לעיר, ארכיונים אישיים של בני פתח תקוה, אוספי תצלומים ותשלילים, מפות, מודעות וכרזות, חפצים, סרטים, תיעוד בעל פה, קטעי עיתונות וספרים. הארכיון משרת את עיריית פתח תקוה, חוקרי אקדמיה, סטודנטים, תלמידי בתי ספר, עיתונאים, חוקרי גניאלוגיה, אדריכלים ואחרים. לשירות המשתמשים חדר עיון וספריה. הארכיון מתפקד כ"ארכיון כולל" שהוא בבחינת "בית" פתוח לקהילה המוזמנת לתרום ולהתבטא בכל תחום הקשור לחיי העיר והחברה. הארכיון מציג את אוצרותיו בתערוכות בקריית המוזיאונים שבעיר ומחוצה לה, לוקח חלק פעיל בתחום שימור אתריה ונמצא בקשר רציף עם מוסדות החינוך שלה. הארכיון מקבל קהל בימים א'-הי בין השעות 9:00 - 15:00. רצוי תיאום מראש. ליצירת קשר: טל': 03-9286303 דוא"ל: galiad@ptikva.org.il
פוסט זה פורסם בקטגוריה מוסיקה, סיפורי פתח תקוה, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

